Anual, revista
„Avantaje” din România desemnează cele mai de succes femei care excelează în
diverse domenii. În acest an, au fost alese 40 de femei care transformă
obișnuitul în remarcabil. Printre nominalizate se clasează și trei femei din
Republica Moldova: Nata Albot, Rusanda Cojocaru și Cristina Chiperi.
Nata Albot
Este nominalizată la categoria Excelență în Jurnalismul Social, alături de alte 4 femei de succes. Despre reușitele sale din anul 2016, Nata povestește: „În 2016 am depus eforturi titanice pentru a împăca maternitatea cu studenția, migrația cu patriotismul, disperarea cu activismul civic. Am făcut naveta între Montreal și Chișinău pentru a organiza 4 festivaluri în Moldova, promovând portul popular, tradițiile culinare, tinerii artiști și moldovenii valoroși.
Este nominalizată la categoria Excelență în Jurnalismul Social, alături de alte 4 femei de succes. Despre reușitele sale din anul 2016, Nata povestește: „În 2016 am depus eforturi titanice pentru a împăca maternitatea cu studenția, migrația cu patriotismul, disperarea cu activismul civic. Am făcut naveta între Montreal și Chișinău pentru a organiza 4 festivaluri în Moldova, promovând portul popular, tradițiile culinare, tinerii artiști și moldovenii valoroși.
Am continuat
proiectul Arterapia și am mobilizat artiști locali pentru a decora secția unui
spital pentru copii din Chișinău. Am instalat două bănci gigantice, Covorul
Dorului, în Orhei și Mereni, pentru a promova covorul basarabean. Am legat o
colaborare fructuoasă cu USAID Moldova. Drept rezultat am organizat Gustar
Experience Photo Trip, în care am mobilizat 11 fotografi din Moldova, România
și Franța, cu care am hoinărit prin țară pentru a o surprinde în cele mai
frumoase ipostaze.
Acum aceste
fotografii au devenit cărți poștale care ne promovează Moldova. Am realizat
campania Oameni din Inimă, în cadrul căreia am intervievat și descoperit pentru
publicul larg pe oamenii care stau în spatele brandurilor locale de textile -
aceasta fiind una dintre cele mai importante industrii pentru economia țării
noastre.
Am realizat campania
#EuVindinMoldova, dedicată vinificatorilor moldoveni. În cadrul acesteia am
colindat țara în lung și în lat, realizând interviuri cu 10 vinării din țară.
Am organizat o campanie de fundraising pe pagina de FB și am colectat timp de o
lună, cu ajutorul comunități mele virtuale, 12 000 $ pentru a susține 7 familii
din Moldova care cresc copii cu autism.
Pe final de an, am
fost anunțată că ”Moldova din bucătăria mamei mele”, o carte de rețete
tradiționale pe care am publicat-o recent, a devenit câștigătoare în categoria
Best East European Cuisine Book în cadrul concursului Gourmand World Cook Book
Awards.”
Rusanda Cojocaru
Este nominalizată la categoria Antreprenoriat, alături de Andreea Tocan, Nadia Tătaru, Mihaela Călușer și Magda Bei. Rusanda este creatoarea brandului Bookletta, poșeta iubitoarelor de carte și de lectură.
„2016 a fost anul cel
mai frumos de pana acum: am participat la 8 targuri de design, am fost
expozanti pentru a doua oara la Targul International de Carte Gaudeamus, am
organizat 4 evenimente Bookletta, am deschis showroom la Bucuresti, am lansat
Bookletta la Paris si Dubai, am promovat 14 autori romani prin intermediul
concursului #autografromanesc, am fost parteneri la 5 lansari de carte ale
autorilor romani, am lansat colectia ”Trandafir Moldovenesc”, cu semne
romanesti brodate pe piele, intr-un sat din Muntii Penteleu, unde se produc ii.
Aceasta colectie este
o dovada ca inovatia si traditia se pot impleti frumos si pot readuce in
prezent traditiile stramosesti, cu creativitate si curaj. Sa inovezi, in
acceptia mea, inseamna nu doar sa aduci ceva nou, ci si sa pastrezi si sa
reinventezi ceea ce este cu adevarat valoros din trecut.
Reteaua de
#booklettagirls este in continua crestere, ceea ce ma ”bookura” si imi arata ca
moda nu exclude cultura, ca exista viitor pentru carte si ca femeia poate sa
depaseasca statutul de shoppoholic ce i s-a oferit in ultima perioada, si
incepe sa poarte produse romanesti, functionale si inovatoare, dar mai ales,
alege sa poarte produse pline de sens.
Pentru ca nu ne
vindem sufletul pentru o geanta de lux. Si da, conteaza mai mult continutul
decat ambalajul. Si, daca tot decideti sa ”ne cititi dupa coperta”, atunci,
macar sa fie coperta unei carti bune”, spune Rusanda Cojocaru.
Cristina Chiperi
Este nominalizată la categoria Artă și Cultură, alături de alte patru femei cunoscute din România. Fiind liceană în orașul Padova, dar născută în Republica Moldova, Cristina a reușit să devină una dintre cele mai citite scriitoare ale tinerilor.
Este nominalizată la categoria Artă și Cultură, alături de alte patru femei cunoscute din România. Fiind liceană în orașul Padova, dar născută în Republica Moldova, Cristina a reușit să devină una dintre cele mai citite scriitoare ale tinerilor.
Istoriile sale,
scrise cu ajutorul smartphone-ului și publicate pe platforma web wattpad, au devenit
foarte populare, astfel că au ajuns într-un final în librăriile din Italia,
apoi în Europa, materializate într-o trilogie.
Anul acesta, Cristina
Chiperi a fost prezentă în România, la Târgul de carte Gaudeamus, pentru
lansarea celui de-al doilea volum al trilogiei My dilemma is you – fenomenul
literar al momentului, creat online și devenit bestseller internațional.
Prezența Cristinei Chiperi a adus laolaltă fanii acesteia nu numai la târg, ci
și în liceele bucureștene, unde Cristina a făcut un tur de forță pentru a
discuta cu tinerii despre inspirație, iubire și viața de licean.
„Totul a început ca o
distracție. Nu mă așteptam ca istoriile mele să fie tipărite și să ajungă
într-o librărie. Am publicat mai multe povești care au devenit populare pe wattpad,
astfel că s-a ajuns la publicarea unei cărți”, a declarat Cristina. Cărțile
Cristinei Chiperi, My dilemma is you 1 & My dilemma is you 2, sunt
publicate de editura Litera.
Dacă și voi doriți să
le susțineți pe cele trei femei din țara noastră, accesați ACEST LINK și
acordați-le votul!
Anna Casian-Musteață





